Вправи від психолога під час карантину

Вправи для активізації міжпівкульної взаємодії

Є така наука-кінезіологія. Вона вивчає розвиток головного мозку через рух. Кінезіологічними рухами користувалися Гіппократ і Аристотель.
Користь, яку приносять кінезіологічні вправи, колосальна.

Цілі кінезіологічних занять:

  • Розвиток міжпівкульної спеціалізації.
  • Розвиток міжпівкульної взаємодії.
  • Розвиток коміссур (міжпівкульних зв'язків).
  • Синхронізація роботи півкуль.
  • Розвиток дрібної моторики.
  • Розвиток здібностей.
  • Розвиток пам'яті, уваги.
  • Розвиток мовлення.
  • Розвиток мислення.
  • Усунення дислексії і дисграфії.

Вправи бажано проводити щодня, в «хвилини відпочинку» між виконанням шкільних завдань.

Важливо!

-заняття проводити вранці;
-в доброзичливій обстановці;
-потрібне точне виконання рухів і прийомів;
-вправи проводяться стоячи або сидячи за столом;

Всі вправи доцільно проводити з використанням музичного супроводу. Спокійна, мелодійна музика створює певний настрій у дітей. Вона заспокоює, направляє на ритмічність виконання вправ відповідно до змін в мелодії.


Вправа «Кільце»

Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його.

Вправа «Кільце 2»

Зворотні колечка - найскладніший варіант. Ліва рука змикає вказівний і великий пальці, права - великий і мізинець. В такт рахунку ліва і права руки роблять одночасні різноспрямовані рухи: ліва рука змикає великий палець по черзі з середнім, безіменним і мізинцем, а права відповідно з безіменним, середнім і вказівним. За нею йдуть руху в протилежному напрямку.

Вправа «Кулак-Ребро-Долоня»

Ця вправа поліпшує розумову діяльність, синхронізує роботу півкуль, сприяє запам’ятовуванню, підвищує стійкість уваги, активізує процеси письма і читання.Три положення руки, що послідовно змінюються:1) Долоні стиснути в кулак 2)Покласти долоню ребром. 3)Розпрямити долоню на площині столу. Виконується вправа спочатку правою рукою, потім лівою рукою, потім двома руками разом. Повторити 8-10 разів.

Вправа «Ледачі вісімки для очей»

Сприяє формуванню умінь, навичок. Допомагає в періоди творчого застою легше знайти рішення в складній ситуації. Витягнути руку вперед, зігнути в лікті, підняти великий палець руки на рівень перенісся, описувати вісімки в горизонтальному полі бачення. Стежити при цьому за рухом великого пальця тільки очима. Малювати вісімки справа наліво і зліва направо, зверху вниз.

Повторити 8-10 разів.

Вправа «Ледачі вісімки для письма»

Обводимо контур рукою від центру проти годинникової стрілки: вгору, вліво і назад до центру;потім за годинниковою стрілкою: вгору, вправо і назад через низ до центру.Кожною рукою малюється п'ять або більше вісімок, потім так само обома руками.

Вправа «Думаючий капелюх»

На поверхні вуха знаходиться 148 активних точок. Ця вправа допомагає зосередитися, а також краще слухати і говорити.М'яко розправити і розтягнути однойменноїю рукою зовнішній край кожного вуха в напрямку вгору назовні від верхньої частини до мочки вуха п’ять разів. Помасажувати ділянку за вухом у напрямку зверху вниз.

Вправа «Перехресні рухи»

Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.

Вправа «Дзеркальне малювання»

Покласти на стіл чистий аркуш паперу. Взяти в обидві руки по олівцю або фломастеру. Почати малювати одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери, цифри. При виконанні цієї вправи розслабляються очі і руки. Коли діяльність обох півкуль мозку синхронізується, помітно збільшиться ефективність роботи всього мозку.
До слова, в кінезіології є такий цікавий прийом, не тільки корисний, але і захоплюючий. Більшість з нас виконують рутинні щоденні фізичні дії правою рукою (лівші - лівої). А що, якщо по експериментувати, пробуючи чистити зуби, зачісуватися, брати в руки ті чи інші предмети і так далі, іншою рукою? Дослідження показують, що виконання звичайної дії «незручною» рукою активізує нові ділянки мозку і допомагає розвивати нові контакти між клітинами мозку. Такі вправи дуже подобаються дітям.

Вправа «Здравстуй»

Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями лівої руки, поплескуючи один одного кінчиками.
Мовний супровід:
Здравствуй, солнце золотое!
Здравствуй, небо голубое!
Здравствуй, вольный ветерок,
Здравствуй, маленький дубок!
Мы живем в одном краю —
Всех я вас приветствую!

Вправа «Свічка»

Початкове положення - сидячи на стільці. Необхідно уявити велику свічку. Зробити глибокий вдих і спробувати одним видихом задути свічку. Далі уявити перед собою 5 маленьких свічок. Зробити глибокий вдих і задуть ці свічки маленькими порціями видиху.

Вправа «Жаба»

По черзі одна рука стискається в кулак, а інша - долонею на столі. Відбувається зміна положення рук.
Лягушка хочет в пруд,
Лягушке скучно тут,
А пруд зарос травой,
Зеленой и густой.

Вправа «Лезгинка»

Права рука розгорнута долонею до себе, стиснута в кулак, відставлений убік великий палець. Долоня лівої руки паралельна підлозі, впирається кінчиками пальців в кулак (біля основи мізинця). Тепер потрібно зробити так: повторити позицію дзеркально (права рука зібрана в кулак, ліва распрямлена). Повернутися до вихідного положення і повторити ще 6-8 разів. Прискорюйте темп виконання. Вправа вимагає тренування, вона може вийти далеко не відразу.

Вправа «Вухо — ніс»

Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою через ліве вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, плеснути в долоні, потім поміняти положення рук «з точністю до навпаки».

Вправа «Слон»

Це найбільш інтегруюча вправу. «Гімн мозку». Балансує всю систему «інтелект - тіло», стимулює і відновлює нервові мережі, сприяє концентрації уваги. Зміцнюють зовнішні очні м'язи, знімають напругу після роботи на комп'ютері, знімають напругу і біль в спині.
Вихідне положення: стоячи.
Встаньте в розслаблену позу. Коліна злегка зігнуті. Нахиліть голову на плече. Від цього плеча витягніть руку вперед, як хобот. Рука малює «Ліниву вісімку», починаючи від центру зорового поля вгору і проти годинникової стрілки; при цьому очі стежать за рухом кінчиків пальців.
Вправу виконувати повільно від трьох разів до п'яти лівою рукою, притиснутою до лівого вуха і стільки ж разів правою рукою, притиснутою до правого вуха.

Вправа «Метелик»

Схрестити зап'ястя обох рук і притиснути долоні тильною стороною один до одного. Пальці прямі. «Метелик сидить». Долоні прямі і напружені. Пальці не згинати. Легким, але різким рухом рук в зап'ястях імітувати політ метелика.

Вправа «Ланцюжок»

Великий і вказівний пальці лівої руки в кільці. Через нього поперемінно пропускаються колечка з пальчиків правої руки: великий - вказівний, великий - середній і т. Д. У вправі беруть участь всі пальчики.

Вправа «Ладушки-оладки»

Права рука лежить долонею вниз, а ліва - долонею догори; одночасна зміна позиції.

Контакти

Поштова адреса:

03087 м. Київ, вул, Єреванська, б. 20

Телефон/факс: +38(044) 242-56-62

E-mail: sсhool166kiev@gmail.com

Часи роботи: Пн.-Пт.: 08.00-17.00

Захист прав дітей

Найти на сайте